jen za 49 Kč/3 měsíce

Niagary, Víno, Knedlík a Pívo!

Prvně jsme vytáhli paty z města a byli jsme mile překvapeni! Kanadská Morava, s tím samozřejmě Kanadské víno s nemilým zjištěním, že ačkoliv Niagary jsou naprosto fenomenální, tak jsou dokonalým důkazem lidské chamtivosti!

Za ten měsíc a půl jsme se tady už celkem rozkoukali, zabydleli, dostali se do režimu každodenních povinností a město se už nezdá býti tak velké jako v prvopočátcích, kdy jsme pěšky uháněli napříč ulicemi s vidinou úspory peněz na místní městské hromadné dopravě, kdy statistika ušlých kroků neklesala pod 20.000 za den. Lidská pohodlnost a vidina nehostinného Kanadského počasí nás ale samozřejmě donutila vytáhnout poctivě vydělané dolary z kapes a investovat je do měsíčních jízdenek metra, s kterými naše křivka statistiky "kroků" začala ukazovat poněkud nižší hodnoty, oproti tomu, ale produktivita ať už pracovní nebo studijní rapidně stoupla. Abychom ale nependlovali pouze mezi školní lavicí, prací a nebo naší matrací a užili si nezvykle vysokých teplot a barev Kanadského podzimu, neztrácíme čas a vyrážíme ven.

Toronto myslí na své obyvatele i v tom co se týká styku člověka se zelení a přírodou, máme tady nedaleko kus nevykáceného lesa s názvem High Park. Tři zastávky metra a jsme v lese. Místo k relaxaci, sportu, pozorování místních veverek, venčení domácích mazlíčků a nebo k tomu, co Vás napadne. Jediná nevýhoda High parku je, že je skutečně uprostřed města a tak může klidnou atmosféru narušit hluk projíždějících aut, který se line z přilehlé dálnice. Naštěstí je High Park dostatečně velký na to, aby jste od případného hluku utekli a užili si zde příjemné odpoledne.

Nicméně místo, které si mě získalo a které není o nic dál od zmiňované dálnice, jsou místní pláže. Mám ty pláže rád i když na nich nikdo není a možná právě proto! Někdy v městech s výškovými budovami jako má Toronto, dostávám takový zvláštní klaustrofobický pocit. K kam se podívám jen rovná nikde nekončící ulice, podívám se nahoru, barák se střechou až ve vesmíru a žádné větší náměstí, nic! Ale pláž lemující nekonečné Ontarijské jezero, jó to je jinačí balada, to je moje záchrana!

Abychom nehnili pouze ve městě, vyrazili jsme na výlet na nedaleké Niagarské vodopády. Jsou vzdálené cca hodinu a půl od Toronta. My jsme se ale připojili k hromadnému výletu pořádaného naší kamarádkou, který byl naplánovaný i se zastávkami v místních vinařstvích. Vinařství nás mile překvapila, kanadská vína jsou výtečná! Před tím, by mě v životě nenapadlo, dát dohromady spojení "Kanadské víno" a ještě ke všemu "Dobré Kanadské víno".  Postupně jsme se propili až k finální destinaci Niagara Falls.

Měli jsme zkreslenou představu o Niagara Falls! Zůstali jsme koukat s otevřenou hubou, když jsme přijeli do města, ale upřímně to zprvu nebylo nepopsatelnou krásou a velikostí vodopádů, bylo to tím, co se děje kolem nich. Obří blikající Ruské kolo, napodobenina CN Tower jako je v Torontu, jen asi tak desetkrát menší, kasína měnící barvu venkovního osvětlení každou minutu, která jsou po městě rozeseta, hotely a všelijaké další možné atrakce, které do tohoto prostředí zapadají asi jako cibule vhozená do šlehačky s ananasem. Já chápu, že byznys je byznys, ale když milí kanadští a američtí soudruzi tvořili toto monstrum v bezprostřední blízkosti tohoto přírodního skvostu, mohli trošičku ubrat, přibližně asi tak o 150.000 žárovek na každé z budov v centru města.

Po příchodu na samotný okraj vyhlídky, která je v bezprostřední blízkosti vodopádů, mě ale okamžitě pohltila samotná osobitost, velikost a majestátnost valící se vody přes okraj skály vysoké 50 metrů. Při pohledu na tu nepopsatelnou velikost a objem se tají dech. Zatím jsme Niagarské vodopády viděli jen večer a i proto jsme se s nimi neviděli naposledy!

Podobně silným zážitkem pro nás byl i oběd ve slovenské restauraci v Torontu. Svíčková se šesti, Guláš, Řízek, Dršťková polévka a další spousta nejmenovaných gastronomických drog Českosloveské kuchyně zalitá českým pivem! Co víc si Češi a Slováci můžou přát při dlouhodobých pobytech v zahraničí, než mít kousek knedlíku u sebe! Krásná tečka za vydařeným víkendem. S plným pupkem se na svět kouká hned lépe!

Autor: Tomáš Krauer | středa 18.11.2015 13:34 | karma článku: 11,27 | přečteno: 312x

Írán /Den 1-5/ Fotoblog

Výběr nejlepších fotek z prvních pěti dní naší výpravy po Íránu. Kliknutím na fotku se dostanete na článek k němuž se fotka vztahuje.

18.3.2018 v 21:41 | Karma: 12,14 | Přečteno: 651x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Krauer

Írán /Den 5/ Jeden den, tři města...

Isfahán opouštíme v jednu ráno. V šest jsme Yazdu. V Shirazu na devátou večer. O Shirazu se říká, že je nejvíc pohostinné město Íránu. Potvrzuji a podepisuji v plném rozsahu.

5.3.2018 v 8:05 | Karma: 14,08 | Přečteno: 383x | Diskuse| Cestování

Tomáš Krauer

Írán /Den 4/ Isfahán a v noci do Yazdu...

Jste v Isfahánu? Máte dostatek času? Potřebujete se dostat z centra města na okraj a přemýšlíte jestli bude lepší jít pěšky nebo si vzít taxi? Vyberte si tu první možnost, v taxíku nikdy tolik zážitků mít nebudete a je to grátis!

9.2.2018 v 18:01 | Karma: 14,44 | Přečteno: 339x | Diskuse| Cestování

Tomáš Krauer

Írán /Den 3/ Konec svátků, z klidu do Isfahánu.

Víte jak urazit 260 kilometrů z Kashanu přes Abyaneh do Isfahánu s nadstandardním íránským servisem za pětikilo?

25.11.2017 v 16:01 | Karma: 12,96 | Přečteno: 566x | Diskuse| Cestování

Tomáš Krauer

Írán /Den 2/ Velkolepá Ašúrá na vlastní kůži.

Navštívit Írán, v době největšího šíitského svátku, byla jedna z nejlepších náhod, která nás mohla potkat.

3.11.2017 v 21:24 | Karma: 18,16 | Přečteno: 741x | Diskuse| Cestování

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Tomáš a Agáta ze středu české kotliny co rádi cestují, poznávají svět, sebe sami a rádi se o informace podělí.